Fáza Rudolph
Vyššia efektivita v spoločnosti Rudolph Logistik

O dopravných systémoch bez vodiča rozhoduje poskytovateľ služieb

Rudolph Logistik je spoľahlivý poskytovateľ služieb pre klientov v širokom spektre priemyselných odvetví. Investície do dvoch dopravných bezobslužných systémov im priniesli optimalizáciu procesov v sklade.

Bez vodiča a ideálne integrované prostredníctvom rozhrania

Podniková skupina Rudolph Logistik z Lorschu na juhu Hesenska si vybrala inovatívny spôsob s cieľom zabezpečiť svojim klientom dlhodobé bezporuchové a včasné dodanie zásielok a zároveň odbremeniť zamestnancov. Po osemtýždňovej fáze plánovania a testovania sa tento poskytovateľ logistických služieb rozhodol pre dva moderné dopravné systémy bez vodiča (AGV-S). Veľkou výhodou týchto vysokozdvižných vozíkov je to, že sa prispôsobujú zmenám prostredia a pritom si zachovávajú potrebnú flexibilitu v priestoroch skladu. Okrem toho môžu byť použité existujúce regálové systémy a odkladacie priehradky. Naše logistické rozhranie bolo pre skupinu Rudolph Logistik ďalšou výhodou. Tento middleware umožňuje systému AGV-S bez problémov komunikovať s klientovým vlastným systémom na riadenie skladu (Warehouse Management System, WMS). Dopravný systém bez vodiča významným spôsobom odbremeňuje personál v tomto distribučnom centre s rozlohou 14 300 metrov štvorcových s 10 600 pozíciami na palety a 170 000 odkladacími priečinkami na policiach. Na tomto pracovisku približne 135 zamestnancov balí a odosiela približne 430 000 položiek do celého sveta.

Markus Krumpholz
PM a controlling v podnikovej skupine Rudolph Logistik

„Vďaka bezobslužným vozíkom sme dokázali zefektívniť naše interné procesy a znížiť vyťaženosť našich zamestnancov.“

Väčšia efektivita, menej chýb

Podniková skupina Rudolph Logistik pôsobí predovšetkým v oblasti automobilového priemyslu, systémového prepravovaného tovaru, spotrebného tovaru, priemyslu a plnenia. Interné procesy by sa mali neustále zlepšovať, pričom by sa mal využívať potenciál na optimalizáciu. Tento koncept dokonale ladí s dopravným systémom bez vodiča EKS 210a spolu s naším logistickým rozhraním. Onedlho po uvedení do prevádzky došlo k výraznému zvýšeniu efektivity v procesoch intralogistiky a zníženiu chybovosti pri interných postupoch prepravy. Zamestnanci sa teraz môžu viac zamerať na špeciálnu prepravu. Priraďovanie prepravných objednávok k jednotlivým paletám sa uskutočňuje pomocou čiarového kódu, ktorý AGV automaticky načíta a nahlási do systému WMS prostredníctvom logistického rozhrania. Systém WMS potom do vozíka znovu cez logistické rozhranie odošle presné miesto pre uloženie príslušnej palety. Paleta sa bezpečne a po optimálnej dráhe prepraví na toto miesto a presne sa umiestni.

Technologický líder

„Bezobslužné dopravné systémy na seba prebrali časť internej prepravy od okamihu uvedenia do prevádzky. V prípade výstupu tovaru to predstavuje približne 50 % denného objemu výstupu tovaru. Navyše, komplexný bezpečnostný systém v bezobslužnom dopravnom systéme pomohol minimalizovať škody v distribučnom centre,“ hovorí Markus Krumpholz, ktorý je zodpovedný za riadenie projektov a controlling v spoločnosti Rudolph Logistik. Thorsten Krämer, vedúci obchodného oddelenia regiónu Rhein/Main/Neckar, dodáva: „Systém sme videli na výstavách a na internete a tiež sme si pozreli dva výrobné závody u klientov spoločnosti Jungheinrich. Ostatní výrobcovia neponúkajú alternatívu, ktorá by bola vhodná vzhľadom na naše požiadavky. Navyše, pri spolupráci so spoločnosťou Jungheinrich máme len jedného partnera a všetko potrebné získavame z jednej ruky.“ Využívanie bezobslužného dopravného systému od spoločnosti Jungheinrich tiež vyjadruje ochotu využívať revolučné technológie a pomáha získavať skúsenosti pre potenciálne veľké projekty v budúcnosti.

Máte otázky?