Call4Service
+421-2-49205800
Kontaktný formulár
Newsletter
Fáza pfenning logistics
Logistický vozový park spĺňa najvyššie nároky

88 vysokozdvižných vozíkov pre spoločnosť pfenning logistics

V logistickom centre s rozlohou 20 hektárov vo vlastníctve spoločnosti pfenning logistics zabezpečuje efektívne materiálové toky flotila našich vysokozdvižných vozíkov. Prevádzkovateľ v čase špičky 88-členný vozový park v stredisku multicube rhein-neckar rozširuje o ďalšie prenajaté vozíky. 

Optimálne využitie priestoru v úzkych uličkách

Spoločnosť pfenning logistics GmbH je špecialista na logistiku z Bádenska-Württemberska. Spoločnosť pfenning logistics s objemom kapitálových výdavkov 100 miliónov eur vybudovala v roku 2013 v Heddesheime nové sídlo spoločnosti a logistické centrum multicube rhein-neckar s rozlohou 20 hektárov. Tovar sa skladuje v dvoch oblastiach budovy: Severná časť obsahuje hlavne potraviny a iné každodenné potreby, zatiaľ čo chemikálie sa skladujú v južnej časti. Sklady s úzkymi uličkami zabezpečujú viac ako 5 000 presunov paliet denne.

V snahe optimálne využiť priestor sme sa do vývoja koncepcie priestorov a vozového parku zapojili už v ranej fáze. Spoločnosť pfenning logistics v tom čase už mala prijaté rozhodnutia týkajúce sa hrubého plánovania koncepcie so zameraním na sklady s úzkymi uličkami. Pre paletový vozík do skladu s úzkymi uličkami bola vzhľadom na požiadavky na manipuláciu s potravinárskymi výrobkami dôležitá schopnosť prekonávať dlhé prevádzkové vzdialenosti na jedno nabitie batérie.

Christopher Granath
Vedúci procesného inžinierstva v spoločnosti phenning logistics

„Tieto zariadenia jednoducho zvládajú dve pracovné zmeny. K tomu prispieva aj rekuperácia energie. Tento faktor bol pre nás pri nákupe rozhodujúci.“

Ešte rýchlejšie vďaka teleskopickým vidliciam

Srdcom vozového parku vysokozdvižných vozíkov je 23 elektrických trojstranných paletových vozíkov na prípravu tovaru EKX 515, ktoré sú mechanicky navádzané v uličkách. Christopher Granath, vedúci procesného inžinierstva v spoločnosti phenning logistics, vysvetľuje: „Spoločnosť Jungheinrich udržiava uličky mimoriadne úzke, aby sme dosiahli ešte optimálnejšie využitie priestoru. Navyše, úzke uličky v severných a južných úsekoch majú rovnakú šírku, čiže je do nich možné vstupovať aj pomocou vozíkov EKX 515“. 

Paletové vozíky do skladu s úzkymi uličkami EKX 515 sú prispôsobené rôznorodému charakteru požiadaviek a pracujú s rekuperáciou energie. Výkon týchto vozidiel je založený na ich 80-voltovej trojfázovej technológii so striedavým prúdom a ich vysokom krútiacom momente, ktorý zabezpečuje efektívne zrýchlenie. S výškou zdvihu 8,4 metra tieto vozidlá uskladňujú tovar na europaletách alebo priemyselných paletách v severnej sekcii. Pre južnú sekciu boli vybavené trojitými zdvíhacími konštrukciami, ktoré umožnili naskladňovať palety s chemikáliami až do výšky 14,4 metra. „Pre významného zákazníka pôsobiaceho v potravinárstve sme 16 z nich nechali vybaviť teleskopickými vidlicami.“ To nám umožňuje profitovať z rýchlejších skladových operácií a dosahovať vysoké úrovne výkonu,“ hovorí Granath.

Vozový park zahŕňa aj 65 štandardných vozíkov typu ETV 216, EFG 220 a ERE 225, z ktorých niektoré ponúkajú aj rekuperáciu energie pri spúšťaní bremena nadol. V obdobiach špičky je možné si zaobstarať ďalšie vozíky formou prenájmu.

Robustná správa batérií

Christopher Granath hovorí: „V záujme výberu tej najkvalitnejšej technológie sme sa rozhodli pre vozíky Jungheinrich do skladu s úzkymi uličkami, s ktorými sme už mali skúsenosti v iných prevádzkach. Dlhá doba prevádzky na jedno nabitie batérie bola základnou požiadavkou nákupu. Tieto zariadenia s prehľadom zvládajú dve pracovné zmeny. Občas musia dokonca zvládnu aj trojzmennú prevádzku v priebehu dňa. K tomu prispieva aj rekuperácia energie. Tento faktor bol pre nás pri nákupe rozhodujúci“.
Podľa slov Granatha ich ako dodávateľa oslovili aj mimoriadne krátke dodacie lehoty pri prenájme zariadení. Okrem toho sme spoločnosti poskytovali flexibilnú podporu aj počas implementačných fáz. Napríklad pri nastavovaní rýchlostných profilov a výšok zdvihu 16 vozíkov EKX 515 v severnom sektore. Išlo o úlohu, ktorá sa vykonávala samostatne v každej zo 66 uličiek.

Máte otázky?